כמה חשובים מיקום והסביבה של הבית?

כשמחפשים בית אבות להורה חשוב לוודא שהמקום יהיה קרוב למקום מגורינו, שלא נעמוד שעות בפקקים ושיש חנייה נוחה ומסודרת. אבל מה המשמעות של מיקום בית האבות מבחינת הסביבה עבור ההורה? האם יש לקחת בחשבון טיולים מסביב לבית? לתת עדיפות לבית אבות בסביבה כפרית? או לבחור במיקום אורבני, שיאפשר יציאה משפחתית לבתי קפה ומסעדות? מורה נבוכים למתלבטים

בחירת בית אבות היא משימה מורכבת, אך כשאנו מרכיבים את המשקפיים הפרקטיות, נגלה שקל יותר לקבל החלטות. לפניכם מספר פרמטרים שמומלץ לשלבם בקבלת החלטה שישפיעו לא רק על ההחלטה הסופית, אלא גם על אופי הביקורים שלכם בהמשך.

 

מיקום בית האבות

לפני שאנו בוחנים את הסביבה והשירותים הנלווים חשוב לבדוק את המיקום של בית האבות: מהי קרבתו לצירי התעבורה המרכזיים, כמה זמן נסיעה (כולל פקקים) לוקח לכל אחד מהילדים להגיע, אילו קווי תחבורה מגיעים לבית האבות והאם יש חנייה בצמוד לבית. שאלת הנגישות נחשבת מכרעת בבחירת בית האבות, היות ואנו רוצים להבטיח כמה שיותר ביקורים עבור ההורה, לעודד קרובי משפחה נוספים וחברים לבקר ולדעת שבמקרה חירום, נוכל לקפוץ לביקור במהירות האפשרית.

 

סביבת בית האבות

סביבת הבית משפיעה, גם אם לא באופן מכריע, על שביעות הרצון מהשהות בבית. חשוב לזכור כי המעבר לבית אבות כרוך בשינוי בתחושת הזהות האישית של ההורה ולכן אם הסביבה מחוץ לבית דומה לביתו הקודם או אפילו מזכירה את נוף ילדותו, הרי שהדבר יקל על תחושת השייכות וההתאקלמות במקום החדש. בידקו מהם השטחים הסובבים את בית האבות, האם מדובר בסביבה כפרית או עירונית, ובשלב מתקדם יותר מומלץ לקחת את ההורה לסיבוב במכונית, כדי לבדוק את החיבור לסביבה המיידית.

 

שירותים במרחק הליכה

בתי האבות בדרך כלל אינם מעודדים עצמאות כמו דיור מוגן, אך יש לקחת בחשבון גם יציאות של ההורה מהבית באופן עצמאי או בליווי מבקרים והצוות המטפל. מסיבה זו כדאי לבדוק מהם השירותים הקרובים לבית האבות, שיכולים להוות אמתלה ליציאה, כמו סניף בנק, מרכז מסחרי, בתי קפה ומסעדות. שימו לב מהו המרחק לפארק הציבורי הקרוב והאם ניתן להגיע אליו בהליכה. פארקים ופינות חמד הם אטרקציה טובה לטיולים עם מבקרים במזג אוויר טוב ולכן חשוב שיהיה קרובים לבית.

 

צרו קשר

רוצים לקבל מידע נוסף? אנו מתמחים בהתאמה אישית לבתי אבות, תוך מיצוי זכויותיו של ההורה וקבלת הפיצויים המגיעים מהמוסדות השונים. אם אתם מתלבטים או זקוקים למידע נוסף, נשמח לייעץ ללא עלות. לקביעת פגישה התקשרו: 077-997-2561

ניווט לפי כותרות