הכירו את הצוות המטפל

בסיור בבית אבות פוטנציאלי חשוב להתרשם מהצוות המטפל: הנהלה, רופאים, אחיות, עובדות סוציאליות, פיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק, דיאטניות קליניות וכמובן, הצוות הסיעודי – שיהפכו להיות חלק מהמעטפת החברתית של ההורה. מה צריך לדעת וכדאי לברר לפני שמקבלים ההחלטה?

 

צוות רפואי

במחלקות השונות של בתי האבות נמצאים בדרך כלל רופאות או רופאים  במהלך שעות הבוקר עד לשעות הערב וברוב המקרים גם בכוננויות לשעות הלילה וסופי השבוע או חגים. בעת הסיור במחלקה מומלץ להתעניין בתחום התמחותו של הרופא/ה, כמה שנים הם נמצאים בבית ולבדוק האם יש נגישות גם לרופאים גריאטריים ופסיכיאטריים, שנוהגים להעניק ייעוץ לרופאי הבית. חשוב גם להכיר שבמרפאה מאיישים אח / אחות אחראיים ואחיות / אחים מוסמכים ומעשיים, המעניקים מענה לאורך כל שעות היממה ובסופי שבוע.

 

אנשי סיעוד

הצוות הסיעודי ילווה את יקירכם לאורך כל שעות היממה והוא מורכב מאנשי סיעוד שעברו הכשרה בתחום הגריאטריה ורובם עברו הכשרות מקצועיות בתחומים נוספים, כמו טיפול בפצעים, זיהומים, טיפול תומך ועוד. בעת הביקור בבית האבות שווה להתעניין במצבת כוח הסיעוד, הכשרתו וזמינותו לאורך השבוע, בסופ"ש ובחגים.

 

עובדת סוציאלית

בחלק מבתי אבות קיים תקן לעובדת סוציאלית, האחראית על רווחת הדיירים ומהווה כתובת לפניות עבורם ועבור בני משפחתם. העובדת הסוציאלית אחראית על קשרי החוץ של הבית, שימור קשר ישיר עם הדיירים ולאפשר לבני המשפחה להתייעץ במקרה הצורך. פגישה עם העובדת הסוציאלית תהווה אינדיקציה טובה לאווירה בבית ומומלץ לקבוע פגישה מראש.

 

פיזיותרפיסטים

בבתי אבות סיעודיים תמצאו גם פיזיותרפיסטים מקצועיים שהתמחו בתחום הגריאטריה. הפיזיותרפיסטים מגבשים תוכנית ייעודית לכל אחד מהדיירים, מעבירים טיפולים ומעדכנים את הממשקים השונים. מומלץ לתאם צפייה בטיפול/ים לדוגמה ולהתייעץ בהתאם לצרכים הספציפיים של הדייר.

 

דיאטנית קלינית

במידה ובית האבות הפוטנציאלי מציע גם שירותים של דיאטנית קלינית יש בכך שני יתרונות מרכזיים: ראשית, הדיאטנית מפקחת על מערך המזון של הבית ודואגת כי הדיירים ייהנו מתזונה מאוזנת ובריאה – בהתאם להנחיות משרד הבריאות. שנית, הדיאטנית מייעצת לדיירים ולבני המשפחות ועוקבת אחר תזונתם, תוך התייחסות להנחיות הרפואיות, יכולת האכילה, מצב התנועה וכמובן הרגלים והעדפות אישיות.

 

רוצים לקבל מידע נוסף?

אנו מתמחים בהתאמה אישית לבתי אבות, תוך מיצוי זכויותיו של ההורה וקבלת הפיצויים המגיעים מהמוסדות השונים. אם אתם נמצאים בעיצומו של תהליך בחירת בית אבות התקשרו עכשיו וקבעו ייעוץ ללא עלות, כדי שתוכלו להתעדכן בכל האפשרויות ולקבל את המידע הנדרש: 077-997-2561

ניווט לפי כותרות