בתי אבות במרכז

מחפשים בתי אבות במרכז? ארגון בשיבה טובה מקבוצת ד"ר אודי פרישמן כאן כדי לעזור לכם למצוא בית האבות המתאים לכם בהתאם לקריטריונים שחשובים לכם, לשיחת ייעוץ מהירה חייגו למספר: 03-9158494

מעוניינים להגר מהבית אל בית אבות מפנק באזור המרכז? רוצים למצוא אחד כזה לאי מי מיקיריכם? שלב המעבר לבית אבות אינו פשוט בדרך כלל וכרוך בים בירוקרטיה, לבטים וקושי רגשי. אנחנו כאן עם כל המידע הנחוץ כדי לרפד לכם את הדרך לבית האבות. תרים אחר בתי אבות במרכז? המאמר הזה נכתב עבורכם! קראו את כל מה שעזר לאנשים לפניכם לעשות את הדרך לבית אבות במרכז – בבטחה. 

 

איך בוחרים בית אבות? המדריך לאזרח הוותיק ולילדיו

אז נכון שכדי לבחור זוג גרביים מחממות אין צורך לקרוא מדריכים, אפשר פשוט לגשת לחנות הקרובה ולבצע את הרכישה. אולם אם תנקטו באותו אופן בבחירת בית אבות במרכז, אתם עלולים להתחרט על כך מאוד.

בחירת בית אבות לאזרח וותיק היא משימה מורכבת. שכן המוסד הזה עתיד להיות לו לבית בשנים הקרובות על כל המשתמע.

לא ניתן להתפשר על יחס נאות, התאמה לרמת התפקוד, התאמה לסוג המגזר ולצרכי דת, בית אבות חייב להיות מטופח והיגייני מאוד, וכן להכיל מערכת של פעילות תעסוקתית מגוונת על פי רמת התפקוד של הקשיש בנוסף, יש לדאוג גם לתפריט נאות ומזין ולטיפולים רפואיים נלווים.

 

התאמת סוג בית האבות מבחינה תפקודית

הפרמטר הראשון בבחירת בית אבות במרכז הינה התאמת סגנון בית האבות לרמת התפקוד של האזרח הוותיק. ישנן מחלקות שונות לפי רמות תפקוד:

סוג המחלקה הסבר
מחלקת עצמאיים אזרחים ותיקים המסוגלים לבצע את הפעילות השוטפת בצורה עצמאית לחלוטין.
מחלקת תשושים מחלקה המטפלת בקשישים הנדרשים למעט סיוע בתפקוד היומיומי.
מחלקת תשושי נפש מחלקה ייעודית לקשישים שאובחנו על ידי פסיכוגריאטר כסובלים ממחלות הדמנציה או האלצהיימר.
מחלקת סיעודיים מחלקה לקשישים שאינם יכולים לתפקד באופן עצמאי ונדרשים לסיוע צמוד.
מחלקת סיעודיים מורכבים מחלקה ייעודית עבור קשישים סיעודיים הנדרשים להזנה באמצעות זונדה.

 

מתאימים בית אבות לפי מיקום

ביקורי משפחה וידידים הם הטיפול הכי טוב ביקירינו השוהים בבית האבות. לכן חשוב מאוד להנגיש את המיקום כך שיהיה קרוב לילדים ולבני משפחה נוספים. מחפשים בית אבות במרכז? באם זה מתאפשר, הקפידו שהוא יהיה קרוב לביתכם ככל האפשר, מה שיעודד ביקורים תכופים יותר. אין כמו ביקור של נכד עם חיוך חסר שיניים כדי להצעיר את סבא בעשרים שנה לפחות.

 

מתאימים בית אבות לפי רמת טיפול והיצע תעסוקתי

באם האזרח הוותיק הינו עצמאי, עצמאי באופן חלקי או לכל הפחות צלול, חשובות מאוד דרכי התעסוקה וריכוז הפעילות החברתית במקום. חשוב שבית האבות ידאג לרמת תעסוקה ההולמת את כישורי הקשישים ורמת האינטליגנציה שלהם, תוך השקעה בקשרים חמים עם המטופלים.

 

בכל מקרה, יחס אוהב ומסור מטעם הצוות הוא א' ב' בחיפוש אחר בתי אבות במרכז. האזרח הוותיק ראוי לכבוד מרבי, לטיפול עדין ומתחשב ולסיוע ומתן פתרון לכל בעיה.

 

איך תוכלו לדעת מה רמת הטיפול בבית האבות במרכז?

צאו לכם ליום סיור בבתי אבות. השוו את המוסדות השונים כשלפניכם רשימת פרמטרים מסועפת:

  • רמת ההיגיינה במקום.
  • רמת המקצועיות של צוות המטפלים.
  • זמינות של צוות רפואי בבית האבות.
  • תוכנייה פעילה במקום.
  • מספר המטפלים ביחס לקשישים בכל משמרת.

 

אל תתביישו להציף כל שאלה שמציקה לכם. הריחו את האווירה במקום, והכי חשוב: צרו קשר עם קרובי משפחה של מטופלים בבית האבות, הם ידעו לתת לכם את המידע המהימן ביותר מתוך השטח.

 

עלות בתי אבות במרכז

מחיר של שהות חודשית בבית אבות לדייר בודד נעה בין 13,500 ש"ח ל-26,000 ש"ח כאשר על העלות משפיעים פרמטרים כמו: מספר הדיירים לחדר, גובה הסבסוד הניתן למאושפזים ועוד. אז מה? האם נדרש מכל אדם בישראל להיות עשיר כדי להזדקן בכבוד?

אז ככה, מדינת ישראל הינה מדינת רווחה ומסייעת לאזרחים הוותיקים בתחומה ליהנות מסיוע בתשלום לבתי אבות. בעיקר לקשישים מעוטי יכולת ולקשישים סיעודיים.

 

סיוע במימון של בית אבות במרכז לאזרחים וותיקים עצמאיים או תשושים

אזרחים ותיקים המתקשים לעמוד בתשלומים החודשיים לבתי האבות יכולים להגיש בקשה לסיוע מהמדינה, תוך פניה ופגישת התאמה עם עובד סוציאלי מטעם המחלקה לשירותים חברתיים. לאחר מכן ייערך מבחן הכנסה לפיו יוכרע כמה יהיה על האזרח לשלם ועל ילדיו, ובכמה תשתתף מדינת ישראל.

 

סיוע במימון של אשפוז סיעודי מטעם משרד הבריאות

משרד הבריאות מעניק פעמים רבות "קוד סיעודי" המאשר מימון של אשפוז קשיש סיעודי במחלקה ייעודית. כדי לקבל אישור רשמי הקשיש ייבדק ויוגדר מצבו הרפואי, וכן תיקבע רמת ההכנסה שלו ושל משפחתו, לצורך מתן המימון הנכון בהשתתפות הקשיש ומשפחתו.

 

"בשיבה טובה" כאן כדי לתת לכם יד

אנו ב"בשיבה טובה", מודעים לכך שמעבר לבית אבות אינו עליז ופשוט כל כך כמו שזכורה לנו העלייה לכיתה א' למשל. כדי להקל עליכם את הצעד המשמעותי הזה ככל שניתן, אנו מעניקים לכם שירותי ייעוץ והתאמת בתי אבות במרכז בצורה מקצועית. בנוסף, אנו מסייעים עם הגשת בקשות לסבסוד ומתן מימון. "בשיבה טובה" – אתכם לאורך כל הדרך לבית האבות האולטימטיבי.

ניווט לפי כותרות