בתי אבות בדרום

מחפשים בתי אבות בדרום? ארגון בשיבה טובה מקבוצת ד"ר אודי פרישמן כאן כדי לעזור לכם למצוא בית האבות המתאים לכם בהתאם לקריטריונים שחשובים לכם, לשיחת ייעוץ מהירה חייגו למספר: 03-9158494

הגיע השלב שבו אתם מבינים שאבא אמא אינם בני 18 עוד, וככל הנראה השהיה בבית לבדם כבר לא מתאימה עבורם. הגיע הזמן לחשוב על מעבר לבית אבות. זהו אינו שלב פשוט והוא כרוך בהרבה בירוקרטיה ובקושי הסתגלותי של ההורה ושלכם. כיצד ניתן להפוך אותו לפשוט יותר, קל ואפילו מלווה באנרגיות חיוביות? קראו את ההסבר המפורט על תהליך המעבר לבתי אבות בדרום. אנחנו אתכם לאורך כל הדרך.

 

משתפים את ההורה בתהליך המעבר לבית אבות בדרום

בין אם ההורה צלול ובין אם לאו, חשוב לשתף אותו ברגישות רבה לקראת הצעד המשמעותי בחייו. אם הוא צלול לגמרי חשוב לשאול אותו לדעתו. במידה והוא מעוניין, כדאי לצרפו לביקור במקום, או להראות לו תמונות וסרטונים על החיים בבית האבות. שיתוף זה יקל על המעבר ויהפוך אותו למוכר יותר ולמרתיע פחות.

 

מבררים על בית אבות איכותי בדרום

שלב הבירורים הינו שלב מכריע ביותר, חשוב לבצע מחקר מקיף על מנת לבחור באופציה הטובה ביותר עבור הקשיש.

 

סוג המחלקה בבית אבות בדרום

בשלב הראשון יש להתאים את סוג המחלקה בבית האבות לרמת התפקוד של האזרח הוותיק:

  • מחלקה עצמאית – מיועדת לאזרחים ותיקים המסוגלים לבצע את כל הפעולות היומיומיות בעצמם.
  • מחלקה לתשושים – במחלקה זו שוהים אזרחים ותיקים הנדרשים לעזרה מועטת בתפקוד היומיומי.
  • מחלקת תשושי נפש – מחלקה זו מיועדת לאזרחים ותיקים הסובלים מאלצהיימר או דמנציה, לאחר שאובחנו אצל פסיכוגריאטר.
  • מחלקה סיעודית – מחלקה זו מיועדת לאזרחים וותיקים הנדרשים לעזרה וסיוע מקיפים בתפקוד היומיומי.
  • מחלקה סיעודית מורכבת – מחלקה לאזרחים ותיקים סיעודיים הנדרשים לתזונה באמצעות הווריד – זונדה.

 

טיפול מסור וצוות מקצועי

ההורים שלנו הם אלו שגידלו אותנו במסירות ועשו לילות לבנים רק כדי להרגיע את בטננו הכואבת. זה הזמן להשיב להם כגמולם בטיפול נאות ומכבד. חשוב לערוך סקר מעמיק לבדיקה של היחס אותו מעניק הצוות הטיפולי לקשישים. מגיע לאבא ואמא כבוד, הערכה וחיבה גם בימים בהם הם אינם עוד בשיא כוחם. מומלץ לבדוק את רמת ההכשרה והמקצועיות של הצוות במקום ואת רמת הזמינות של הרופאים והאחיות.

 

תפריט מזין מותאם אישית

כאשר אתם בוחרים בבית אבות בדרום ראוי לשים דגש גם על רמת התזונה במקום, וכן במידה ויש דרישות מיוחדות, חשוב לבדוק שתקוימנה בצורה מלאה.

 

תוכניה עשירה תעסוקתית

חשוב לבדוק כי במקום מתנהלת פעילות חברתית עשירה בהתאם לרמה התפקודית של הקשיש. זה שהוא אינו יכול לרקוד זומבה בקצב אפריקני, לא מונע ממנו ליהנות ממלאכות אומנות, משיח תרבותי, מהרצאות מחכימות ומהתעמלות לגיל הזהב. מגיע לו לבלות היטב את שנותיו בבית האבות ולעשות חיים!

 

שירותים נלווים

במהלך בירוריכם על בתי אבות בדרום, חשוב שתבדקו האם במקום יש מספרה, שירותי מניקור ושירותים פרא-רפואיים כמו פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק.

 

בית אבות בדרום – מה העלות?

מחיר בית אבות במרכז נע בין 5,000 ל-10,000 ש"ח בחודש. מחיר בית אבות סיעודי לחודש נע בין 7,000 ש"ח ל-14,500 ש"ח.

 

האם ניתן לקבל סבסוד לבית אבות?

התשובה היא חד משמעית כן. להגשת בקשה לסיוע במימון בית אבות רגיל לעצמאי א לתשוש, יש לפנות לעובד סוציאלי מטעם מחלקת השירותים החברתיים, הוא יערוך פגישה במהלכה יתאים את סוג בית האבות הרצוי לאזרח הוותיק. לאחר הערכת הכנסה יוחלט כמה עליו ועל ילדיו לשלם ובכמה מהסכום החודשי תשתתף המדינה.

 

בסיוע במימון אשפוז סיעודי במחלקה סיעודית בבית אבות, משתתף משרד הבריאות. הוא מעניק לזכאים "קוד סיעודי" המסבסד את השהות במקום. כדי לקבל "קוד" יש להגיש בקשה, לאחריה ייבדק מצבו הרפואי של הקשיש ומצבו הכלכלי. לפי שלבים אלו ייקבע כמה מהסכום יסבסד המשרד וכמה יידרשו המאושפז ובני משפחתו לשלם.

 

פיקוח על בתי אבות – ההורים שלכם בידיים טובות

סיפורי אימה על זקנים מוכים או על כשלים תברואתיים חמורים בבתי אבות, מופיעים לעיתים בחדשות וגורמים ללב שלנו להתכווץ באימה, שהלא הרצון העמוק שלנו הוא לדאוג לאבא ואמא ברמה הגבוהה ביותר. כדאי לכם לדעת, שמוסדות בתי האבות אינם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם, יש עליהם פיקוח צמוד וקפדני מטעם משרד הרווחה ומשרד הבריאות, כך שאתם יכולים להיות רגועים.

 

"בשיבה טובה" – אתכם עד למנוחה והנחלה

אנחנו בשיבה טובה, כאן כדי לתת לכם מענה מקיף לסוגיית התאמת בית אבות ליקירכם. תוכלו לקבוע פגישת ייעוץ וליהנות מכל המידע הרלוונטי, כולל סיוע בחלק הבירוקרטי בהגשת בקשות מימון וכדומה. אנחנו כאן כדי לתת לכם עצות פרקטיות ולבדוק מה הכי נכון עבורכם. באמצעותנו תוכלו לקבל מערכת רחבה של שירותים בקלות, במהירות ובנוחות. מעבר לבית אבות? סיפור הרבה יותר פשוט משחשבתם.

ניווט לפי כותרות