בתי אבות בשפלה

מחפשים בית אבות בשפלה? ארגון בשיבה טובה מקבוצת ד"ר אודי פרישמן כאן כדי לעזור לכם למצוא בית האבות המתאים לכם בהתאם לקריטריונים שחשובים לכם, לשיחת ייעוץ מהירה חייגו למספר: 03-9158494

חיבוק מאבא או אמא הוא מזכרת חמימה שעדיין מערסלת לנו את הנפש, כאשר אנו נזכרים בה. כשההורים שלנו כבר אינם בשיא כוחם, זה הזמן שלנו להחזיר להם בחיבוק גדול על כל הטוב אשר גמלו לנו, ולטפל בהם במסירות עליונה. הגיע הזמן לעבור לבית אבות? אנחנו רוצים לעשות כל מאמץ כדי שהם יזכו לדיור האיכותי ביותר לגור בו בשיבה טובה. איך בוחרים בתי אבות בשפלה? לפניכם המדריך המלא לסיוע להורה המתבגר.

 

צעד ראשון: מגיעים להחלטה תוך שיתוף מלא והתייעצות

אם הגעתם להחלטה שהבית כבר אינו המקום הבטוח עבור אבא או אמא ויש לחשוב על מעבר לבית אבות בשפלה, חשוב לשתף את ההורה בכל שלבי ההחלטה ולשאול אותו לחוות דעתו, כמובן במידה והוא צלול וכשיר להחלטה. במידה ומתאפשר, נכון יהיה לצרף את ההורה לביקור בבית האבות הפוטנציאלי, או להראות לו סרטונים ברורים ותמונות המשקפות את מראה המקום וההווי בו.

מעבר לבית אבות אינו פעולה קלה כלל עבור ההורה, שרגיל היה שנים לגור בדירתו הפרטית ופתאום נדרש לעזוב את כל המוכר לו לטובת סביבה זרה, ככל שיהיה לו יותר מידע על המקום, כך התהליך יהיה פשוט יותר.

בנוסף, חשוב להתייעץ עם רופא מטפל או אחות שייעצו מה המקום המתאים ספציפית להורה, לפי מצבו הרפואי, וכן ימליצו על תפריט מועדף.

 

צעד שני: מתאימים בית אבות בשפלה לפי רמה תפקודית

בתי האבות השונים בשפלה מחולקים למחלקות שונות, חשוב להתאים את סוג המחלקה המתאים למצב הרפואי, הנפשי, הקוגניטיבי, והמנטלי של הקשיש.

מצב תפקודי המחלקה המתאימה
קשיש עצמאי לחלוטין המתנהל לבדו ואינו זקוק לעזרה יומיומית צמודה. מחלקה לקשישים עצמאיים.
קשיש הזקוק למעט סיוע בתפקוד היומיומי. מחלקה לקשישים תשושים.
קשיש שאובחן אצל פסיכוגריאטר כי סובל ממחלות כמו אלצהיימר או דמנציה. מחלקה לקשישים תשושי נפש.
קשיש הנזקק לסיוע מלא בתפקוד היומיומי. מחלקה לקשישים סיעודיים.
קשיש סיעודי הנזקק לזונדה. מחלקה לקשישים סיעודיים במצב מורכב.

 

צעד שלישי: מבקרים בבתי אבות בשפלה מבפנים

לאחר שביררתם על בתי אבות רלוונטיים בשפלה, חשוב לבדוק לעומק את תנאי המגורים במקום. לא מספיק לרפרף בעינים על האתר של בית האבות ולהתרשם מכמה תמונות צבע מעובדות בפוטושופ, חשוב לבוא לנכוח במקום ולקבל הבנה מהשטח עצמו. ביקור בכמה בתי אבות בשפלה, ייתן לכם בסיס נכון להשוואה, כך שחשוב שתעשו את הסבב הזה לפני קבלת ההחלטה הסופית.

 

על מה כדאי לתת את תשומת הלב?

יחס המטפלים ורמתם המקצועית

הדבר אותו הכי חשוב לכל אחד מאיתנו לקבל במנות גדושות, הינו כבוד. חשוב שצוות המטפלים יהיה רגיש לצרכי הקשישים, מסור ואוהב. יש לוודא שהמטפלים נוהגים בעדינות ומעניקים התייחסות נעימה לאזרחים הוותיקים השוהים בבית אבות בשפלה. בנוסף, חשוב לבדוק שרמתם המקצועית אכן גבוהה, והם כשירים לעבודה עם קשישים.

 

רמת התחזוקה בבית אבות בשפלה

רצוי לבדוק את רמת ההיגיינה במקום, והאם הוא מטופח. מקום שמור ויפה עושה חשק לחיות בו, לא רק אנחנו אוהבים שהבית שלנו מעוצב היטב ומצויד באמצעים חדישים, גם להורים שלנו מגיע. ערכו השוואה בין בתי אבות בשפלה, ומצאו את המקום האסתטי ביותר.

 

טיב התפריט והתוכנייה ב בתי אבות בשפלה

חשוב לבדוק שהתזונה במקום אכן עשירה ומותאמת, וכן אם יש דרישות מיוחדות, חשוב לסכם עליהן מראש. מומלץ לבדוק את הפעילות במקום, האם מותאמת תעסוקתית לרמת התפקוד של השוהים בבית האבות.

 

בתי אבות בשפלה – סיוע במימון

התשלום החודשי לבתי אבות אינו עניין של מה בכך, ויש רבים המתקשים לעמוד בו, בייחוד אלו הנצרכים לאשפוז סיעודי שהוא יקר יותר. מדינת ישראל נחלצת לעזרתם של הקשישים ומציעה עזרה לקשישים מעוטי יכולת.

המימון מותנה במפגש עם עובדים סוציאליים מטעם מחלקת השירותים החברתיים, וכן במבחן הכנסה לאחריו ייקבע גובה הסבסוד.

משרד הבריאות מסבסד את אשפוזם של קשישים סיעודיים בבתי אבות סיעודיים. הקשישים הזכאים למימון מקבלים "קוד", שזהו אישור על סבסוד התשלום מטעם המשרד. המימון מותנה בקביעת המצב הרפואי ובמבחן הכנסה.

 

פיקוח על בתי אבות בשפלה – מטעם מי נעשה?

ישנם שני גופים במדינה האחראים על הפיקוח על הנעשה בבתי אבות. על בתי אבות לעצמאיים ותשושים אחראי משרד העבודה והרווחה, ואילו על בתי האבות הסיעודיים מפקח משרד הבריאות. הרישיון הניתן מידם לבתי אבות הוא רישיון תקופתי. הרשות המפקחת רשאית לשלוח צוות לבדיקות תקופתיות ולבדיקות פתע כדי לחקור את התנהלות המקום לעומק.

משרד הרווחה ומשרד הבריאות בודקים פרמטרים רבים כדי לאשר רישיון לבתי אבות בשפלה ובכל הארץ:

  • רמת היגיינה ותברואה.
  • רמת הטיפול הרפואי.
  • רמת הבטיחות במקום.
  • תקינות ואיכות המזון.
  • יחס הצוות המטפל.
  • ועוד.

 

רק לאחר שכל הנתונים מאושרים, רשאי בית האבות לקבל רישיון.

 

בשיבה טובה – מרפדים לכם את הדרך לבית אבות בשפלה

בשיבה טובה הינה חברה המעניקה לכם שירותי ייעוץ בהתאמה של בתי אבות בשפלה לכל מטופל לפי התנאים המדויקים. בנוסף נותנת החברה סיוע גם בחלק הבירוקרטי ומסירה מכם את העול הכבד, כך שאתם פנויים לתת לאבא ואמא יחס מועדף.

ניווט לפי כותרות