בתי אבות בצפון

מחפשים בתי אבות בצפון? ארגון בשיבה טובה מקבוצת ד"ר אודי פרישמן כאן כדי לעזור לכם למצוא בית האבות המתאים לכם בהתאם לקריטריונים שחשובים לכם, לשיחת ייעוץ מהירה חייגו למספר: 03-9158494

בית אבות הינו בית לכל דבר לאזרחים ותיקים בגיל השלישי, חשוב לאפשר להם שהות נעימה, מחבקת ומטפלת ככל האפשר. אנחנו הילדים, מלאי חששות, התלבטות ואפילו רגשות אשם לקראת תהליך המעבר לבית אבות. הבה נקרא את המדריך שייתן לנו מידע אמין ויקל עלינו את תהליך הבחירה האולטימטיבי עבור אבא ואמא.

 

בוחרים בבית אבות בצפון המתאים ביותר ליקירנו

בית אבות איכותי יכול להיות מקום מגורים מצוין להורים שלנו, שם יכולים להתפתח מעגלי היכרות מרתקים, וכן ניתנת מעטפת שיקומית והשגחה רפואית. כל אלו עשויים להשפיע לטובה על המצב המנטלי, הנפשי והבריאותי של ההורה. חשוב רק לבדוק שהמקום מתאים ביותר לקשיש, ונכון לו מכל בחינה.

אוקיי, יצאנו לבדוק בתי אבות בצפון, מה עלינו לשאול?

 

שאלה 1: מה המחלקה המתאימה לאזרח הוותיק?

בתי האבות מחולקים למחלקות שונות, כשלכל אחת תפקיד מזן אחר.

  • מחלקה לעצמאיים – מחלקה לקשישים המתפקדים כראוי ביומיום, ואינם נזקקים לעזרה כלל.
  • מחלקה לתשושים – מחלקה בבית אבות לקשישים המתקשים אך במעט בביצוע פעולות יומיומיות. המטפלים במקום ידאגו למטופלים לעזרה במקומות הנדרשים.
  • מחלקה לתשושי נפש – מחלקה לקשישים החולים באלצהיימר או בדמנציה. אבחון המחלה נעשה על ידי פסיכוגריאטר.
  • מחלקה לסיעודיים – מחלקה לקשישים הזקוקים לסיוע בתפקודם היומיומי.
  • מחלקה סיעודית מורכבת – מחלקה לקשישים סיעודיים הנזקקים לחיבור לזונדה.

 

חשוב להתייעץ עם רופא המכיר היטב את התיק ברפואי של הקשיש, כך שידע להתאים לו את המחלקה המיועדת לו.

 

שאלה 2: מה רמת הטיפוח במקום?

רמת היגיינה וטיפוח גבוהות, הן א' ב' בניהול של בית אבות מתוקן, מגיע להורים שלנו לשהות במקום נעים, ברמת איכות גבוהה ובתנאים תברואתיים מעולים.

 

שאלה 3: מה היחס של המטפלים כלפי הקשישים בבית האבות בצפון?

אחד הנתונים החשובים ביותר, הינו היחס החם של הצוות המטפל. אבא ואמא זקוקים ממש כמונו, לכבוד, לחמלה ולאכפתיות. חשוב לוודא שאכן הטיפול במקום עונה על קריטריונים אלו. לבדיקה מעמיקה, תוכלו ליצור קשר עם קרובי משפחה של קשישים בבית האבות, הם יוכלו לתת לכם מידע מהימן מהשטח.

 

שאלה 4: מה רמת הפעילות החברתית והתעסוקתית במקום?

אבא ואמא עמלו קשה כל חייהם, הגיע הזמן שהם ייהנו מהפירות. חשוב לוודא שבמקום מערכת פעילויות מושקעת המותאמת לרמת התפקוד של הקשישים. זה שהם לא יכולים לשאת עוד משקולות של עשרות קילוגרמים, אינו מעיד על כך שהרצאות מרתקות, שיח תרבותי, אומנות ופעילויות חברה לא יגרמו להם להנאה רבה. חשוב לוודא כי במסגרת הפעילות ישנם חוגים שונים ואף שיעורי ספורט לגיל הזהב.

אחרי שתמצאו להם בית אבות טוב ואיכותי, תוכלו רק לקנא ביקיריכם, שבזמן שאתם חורקים שיניים על שעות נוספות בעבודה, הם מתנסים בהכנת קרם פטיסייר.

 

שאלה 5: בית אבות בצפון – מה טיב התפריט הקולינרי?

התזונה בגיל השלישי חשובה מאוד. יש לוודא שהמטבח במקום מתנהל בצורה אסתטית ומקצועית, ומציע תפריט בריאות טעים המותאם אישית למטופלים. במידה ויש דרישות מיוחדות לתפריט אישי עבור ההורה, חשוב לסכם את הדברים מראש.

 

שאלה 6: בתי אבות בצפון – כמה זה עולה?

מחיר לחודש בבתי אבות בצפון נע בטווח המחירים של 8,000-19,000 ש"ח בחודש. מחיר לחודש בבית אבות סיעודי בצפון נע בין 7,000 ש"ח ל-15,000 ש"ח.

 

שאלה 7: האם ישנו סבסוד בתשלום לבתי אבות בצפון?

ישנם מספר גופים הממנים סיוע בתשלום לבית אבות לקשישים סיעודיים ומעוטי יכולת.

לקשישים המעוניינים בסיוע עבור מגורים בבית אבות עצמאי או לקשישים תשושים, נדרשים לפנות לעובד סוציאלי מטעם מחלקת השירותים החברתיים במדינה. בנוסף, ייערך מבחן על הכנסותיו של הקשיש, לבדוק לכמה סבסוד הוא נצרך.

"הקוד הסיעודי", הינו אישור הניתן ממשרד הבריאות לקשישים סיעודיים הנאלצים להתאשפז במחלקות סיעודיות ומתקשים לשלם את הדרישה החודשית הגבוהה. הקוד ניתן לקשישים העומדים בתנאים רפואיים שונים, וכן רמת הסבסוד נקבעת לפי רמתו הכלכלית של המטופל ובני משפחתו.

 

שאלה 8: מי דואג לפיקוח על בתי האבות בצפון?

על בתי האבות הסיעודיים מפקח משרד הבריאות. הוא אחראי לתת את הרישיון לבתי אבות העומדים בתנאים מחמירים של טיפול, טיפוח, מקצועיות ובטיחות. הפיקוח על בתי אבות לעצמאיים ותשושים נעשה לעומת זאת על ידי משרד העבודה והרווחה.

יש לדעת שישנם בתי אבות פרטיים המתנהלים ללא רישיון מה שמהווה עבירה פלילית חמורה. כאשר ניגשים לבחור בית אבות בירושלים, זאת זכותכם המלאה לדרוש לראות רישיונות בתוקף.

 

בשיבה טובה – התשובה לכל השאלות

הסתבכתם? נראה לכם כמו יער עבות, עניין בחירת בית האבות? יש מי שמושיט לכם יד לתת לכם מענה מקיף וייעוץ מקצועי בכל הקשור בבחירת בית האבות הירושלמי המתאים עבור יקירכם. בשיבה טובה – בשבילכם כדי להפוך את הדרך לבית האבות לקצרה, נעימה וקלה מאי פעם.

ניווט לפי כותרות