בתי אבות בשרון

מחפשים בתי אבות בשרון? ארגון בשיבה טובה מקבוצת ד"ר אודי פרישמן כאן כדי לעזור לכם למצוא בית האבות המתאים לכם בהתאם לקריטריונים שחשובים לכם, לשיחת ייעוץ מהירה חייגו למספר: 03-9158494

ההורים היו שם כל השנים כדי לעזור לנו, כעת, כאשר כוחם כבר אינו במתניהם כשהיה בעבר, זה הזמן להחזיר להם במעט על כל מה שעשו למעננו. ההורה החליט כי ברצונות לעבור לבית אבות בשרון? המצב הרפואי לא מאפשר מגורים ללא השגחה צמודה? אתם נמצאים עכשיו בצומת משמעותית מאוד. איך בוחרים בתי אבות בשרון? מה העלות החודשית? מי מפקח על הנעשה בבתי האבות? התשובות לשאלות המתבקשות הללו מחכות לכם במאמר.

 

בתי אבות בשרון – לא מה שחשבתם

אם המושג "בית אבות" מעלה באפכם ריח חריף של תרופות וזקנה, הרי שלא ביקרתם לאחרונה במוסדות מטופחים, מנוהלים היטב המעסיקים בין כותליהם מטפלים מהשורה הראשונה. תם העידן הרחוק של "מושבי הזקנים" שמומנו מטעם המדינה.

כיום בתי האבות השתדרגו ביותר ועשויים להיות מפנקים, מותאמים היטב ומלאי פעילויות. אם הגעתם להחלטה כי הדבר הנכון הינו מעבר לבית אבות מכל סיבה שהיא, אל תתכווצו באימה, צאו לחפש בית אבות בשרון כלבבכם.

 

מתאימים בתי אבות בשרון לפי רמת התפקוד של האזרח הוותיק

קודם כל יש להתאים להורה מקום איכותי המותאם לרמת התפקוד שלו, בבתי האבות השונים בשרון, מספר מחלקות המיועדות לרמות תפקוד פיזיות ומנטליות שונות.

  • מחלקה לקשיש העצמאי – מיועדת לאזרחים ותיקים המתנהלים היטב בכוחות עצמם.
  • מחלקה לקשיש התשוש – מיועדת לאזרחים ותיקים הנדרשים לסיוע מועט בתפקוד היומיומי.
  • מחלקה לקשיש תשוש הנפש – מחלקה המיועדת לאזרחים ותיקים שאובחנו על ידי פסיכוגריאטרים כסובלים ממחלות של דמנציה או אלצהיימר.
  • מחלקה לקשיש הסיעודי – מיועדת לאזרחים ותיקים הנדרשים לסיוע מקיף בתפקוד היומיומי.
  • מחלקה לקשיש סיעודי מורכב – מחלקה המיועדת לקשישים סיעודיים הנדרשים להזנה דרך זונדה.

 

חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל המכיר את מצבו הרפואי של הקשיש, כך שיתאים לו את המחלקה הנכונה עבורו.

 

מה גובה התשלום החודשי לבית אבות בשרון?

מחיר בית אבות בשרון נע בין 6,500 ש"ח ל-15,000 ש"ח לחודש. בית אבות סיעודי, מחירו גבוה יותר וינוע בין 10,000 ש"ח ל-18,500 ש"ח.

 

האם המדינה מסבסדת את התשלום לבתי אבות בשרון?

כפי שאתם נוכחים לראות, התשלומים החודשיים לבתי אבות בשרון הינם גבוהים ביותר. מדינת ישראל מסייעת לאזרחיה ומעניקה סיוע לאזרחים ותיקים מעוטי יכולת, הנדרשים למימון בית האבות.

המימון מותנה בפגישה עם עו"ס מטעם המחלקה לשירותים חברתיים. במהלך הפגישה יתאים העובד הסוציאלי את בית האבות הספציפי לקשיש. בנוסף, יעבור הקשיש מבחן הכנסה לבדיקת רמת הסבסוד אותה ניתן לאשר לו.

מכיוון שהתשלום לבית אבות סיעודי הינו גבוה אף יותר מבית אבות רגיל, ישנם קשישים רבים שאינם מסוגלים לעמוד בנטל הכספי. משרד הבריאות אחראי על מימון האשפוז במחלקות הסיעודיות עבור קשישים מעוטי יכולת.

האישור הניתן מכונה "קוד סיעודי". קבלת הקוד מותנית בקביעה מדויקת של המצב הרפואי ובבדיקת הכנסותיו של הקשיש לצורך הכרעת רמת ההשתתפות של הקשיש ובני משפחתו בתשלומים החודשיים.

 

פיקוח על בתי אבות בשרון

כדי לא לאפשר מצב של הזנחה וחוסר טיפוח וטיפול נאות בקשישים בבתי אבות, ישנם גופים שתפקידם לפקח היטב על התנהלותם של בתי אבות בשרון ובכל הארץ. על בתי האבות הסיעודיים מפקח משרד הבריאות ואילו על בתי אבות לקשישים עצמאים או תשושים, מפקח משרד העבודה והרווחה.

חשוב לדעת שהם מעניקים רישיון רק לבתי אבות שעומדים בתקנים מחמירים של תברואה, היגיינה, טיפול מסור, רמה מקצועית גבוהה, רמת בטיחות תקנית ועוד.

במידה ובית אבות לא עמד בבדיקה התקופתית או בבדיקת פתע, רשאי הגוף המפקח, לשלול את הרישיון מהמוסד. כאשר בוחרים בית אבות בשרון, יש לוודא כי למקום יש רישיון רשמי והוא בתוקף.

 

בשיבה טובה – מלווים אתכם בכל התהליך של מעבר לבית האבות

"החיים הם לא פיקניק" – כך גורס המשפט הידוע, מותיר אותנו להתמודד עם מורכבויות החיים בגפנו. האמנם?! האם באמת עליכם לעשות את דרך החתחתים הזו במציאת בית אבות ובבחירתו לבד? בשיבה טובה, כאן כדי להעניק לכם מעטפת שירותים לטובת הקשיש, לרבות ייעוץ מקצועי להתאמת בית אבות מושלם עבורו. ניתן לקבל סיוע גם בהליכים הבירוקרטיים, לזכאים לסבסוד. בשיבה טובה – כך מזדקנים היום בכבוד.

ניווט לפי כותרות