בית אבות בירושלים

מחפשים בית אבות בירושלים? ארגון בשיבה טובה מקבוצת ד"ר אודי פרישמן כאן כדי לעזור לכם למצוא בית האבות המתאים לכם בהתאם לקריטריונים שחשובים לכם, לשיחת ייעוץ מהירה חייגו למספר: 03-9158494

עד גיל מסוים חשבנו כי אבא ואמא הם כל יכולים, בשלב מסוים אנו נוכחים לראות כי גם הם אינם בני 18 עוד, והם זקוקים למקום מכבד ומפנק שיסייע להם בשגרת היומיום. איך ניתן למצוא בתי אבות בירושלים שיענו על כל הפרמטרים? יש לבדוק שהמקום אכן מתאים להורה מבחינה חברתית, מבחינה רפואית ושיקומית. בית האבות עשוי להיות מסגרת מוגנת, בטוחה וחמימה עבור יקירנו, כל מה שאנו צריכים לעשות זה לבחור בקפידה את המקום הנכון.

 

בתי האבות בירושלים – העידן החדש של מגורים לאזרחים ותיקים

בעבר הלא רחוק, אסוציאציה של בית אבות העלתה בנו ריח חמצמץ של זקנה וחוסר טיפוח. "מושב זקנים" כך קראו למוסדות הממשלתיים שפעלו בעבר, והותירו רושם מוזנח ולא נעים בעליל.

כיום השתנו התנאים כליל, ובתי האבות בירושלים – חלקם נדמים לבתי מלון ממש. בבית אבות ברמת תוכלו למצוא סביבה אסתטית מטופחת והיגיינית, צוות מטפלים מסור ואכפתי ותוכניות מסביב לשעון. מגיע להורים שלנו להנות משנים יפות ונעימות, הלא כן?!.

בתי אבות לעצמאיים ולתשושים הם כר פורה ליצירת מעגלי היכרות חדשים, ולבניית קשרי ידידות אמיצים. מה גם שהעתיד השיקומי והרפואי של הקשיש עתיד להשתפר בזכותם. חשוב מאוד לבחור בבית אבות בירושלים המנוהל ומתוחזק ברמה גבוהה ביותר לפי צרכיו של הקשיש.

 

התאמת המחלקה הנכונה לאזרח הוותיק

בבתי האבות בירושלים מספר מחלקות לרמות תפקוד שונות של הקשישים:

  • מחלקה סיעודית – מחלקה לקשישים הנדרשים לסיוע רצוף בתפקוד היומיומי.
  • מחלקה סיעודית מורכבת – מיועדת לקשישים סיעודיים הנדרשים לזונדה.
  • מחלקה לתשושי נפש – מחלקה לקשישים שאובחנו על ידי פסיכוגריאטר כלוקים בדמנציה או באלצהיימר.
  • מחלקה לעצמאיים – מחלקה לקשישים המסוגלים להתנהל היטב בכוחות עצמם בתפקוד היומיומי.
  • מחלקה לתשושים – מחלקה לקשישים הנדרשים למעט עזרה בתפקוד היומיומי.

 

חשוב להתייעץ עם רופא המכיר את הקשיש לפני מעבר לבית אבות, כך שיתאים לו את סוג המחלקה הספציפית בה הוא יקבך את הטיפול הנכון לו. לאחר בחירת המחלקה יש לוודא כי בבית האבות אכן פועלת מחלקה מתאימה, שכן לא בכל בית אבות בירושלים קיימים כל סוגי המחלקות.

 

בית אבות בירושלים – מה גובה התשלום החודשי?

המחירים החודשיים לבתי אבות בירושלים אינם זולים במיוחד. עלות חודשית של בית אבות סיעודי נעה בין 10,000 ש"ח ל-18,000 ש"ח. ואילו בית אבות לעצמאיים או תשושים מחירו נע בין 6,500 ש"ח ל-15,000 ש"ח.

 

האם יש סבסוד בתשלום לבתי אבות?

מכיוון שבארץ מתגוררים קשישים רבים ששם משפחתם אינו רוטשילד, וחשבון הבנק שלהם מצומק עד מאוד, מתגייסת מדינת ישראל, שהינה מדינת רווחה לטובת אזרחיה הוותיקים.

ניתן להגיש בקשה לסיוע מהמדינה לתשלום עבור שהיה בבית אבות לעצמאיים. הבקשה תותנה בביקור אצל עובד סוציאלי מטעם החברה לשירותים חברתיים, ובנוסף, ייערך מבחן הכנסות, כך ייקבע מה גובה ההשתתפות אותם יידרשו הקשיש ובני משפחתו לשלם.

עבור אשפוז סיעודי, נרתם לסיוע משרד הבריאות. לאחר שנמצאת זכאות עבור קשיש במצב סיעודי שהערכת הכנסתו נמוכה, הוא מקבל מטעם המשרד "קוד". קוד סיעודי זה מהווה סבסוד משמעותי בעלות האשפוז במחלקות הסיעודיות.

 

רישיון לבתי אבות בירושלים

הגופים האחראים למתן רישיונות לבתי אבות בירושלים ובכל הארץ הם משרד העבודה והרווחה ומשרד הבריאות. משרד העבודה והרווחה אחראי על מוסדות בתי האבות לעצמאיים ולתשושים. ואילו משרד הבריאות מנהל את האישורים ומפקח על בתי אבות לקשישים סיעודיים.

המשרדים השונים מבצעים בדיקות תקופתיות וכן, בדיקות פתע, וזאת כדי לשמור על רמה גבוהה ביותר לש תחזוקה, טיפול מקצועי ויחס מכבד לקשישים. בית אבות שלא יעמוד בתקנים המחמירים, עתיד להינטל ממנו רישיונו החוקי. כאשר מחפשים בית אבות בירושלים, יש לוודא שהמקום מחזיק ברישיונות בתוקף.

יש לדעת כי בבדיקות המתבצעות מתבצעות הערכות לגבי מצב התחזוקה במקום, מצב התברואה, רמת המקצועיות והזמינות של מטפלים במקום, הרמה הרפואית בשטח, רמת הבטיחות במקום, רמת הכבוד, החמלה והאכפתיות במקום ועוד. מכיוון שקשישים רבים שוהים בבתי אבות במצב סיעודי לא פשוט, הפיקוח מהווה עבורם פה ואוזן קשבת על הנעשה במקום.

 

בשיבה טובה – כאן בשבילכם לעוד הרבה שנים מאושרות

הבחירה וההחלטה על בית האבות המתאים, עלולה להיות לעיתים משימה לא פשוטה. בשביל זה אנחנו כאן, צוות בשיבה טובה, ללוות אתכם בתהליך המורכב של מציאת בית אבות בירושלים, וטיפול בכל הנושאים הבירוקרטיים. אנו מעניקים ייעוץ מקצועי ומעטפת שירותים נוחה כדי לאפשר לכם להעניק ליקירכם את הטיפול המושלם עבורו כמו שבאמת מגיע לו ולכם.

ניווט לפי כותרות