בודקים שהכל כש(י)ר

איך נדע שבית האבות שבחרנו להורה לא רק הסביר פנים כשביקרנו? לפניכם דרכים לבדוק את איכות הטיפול שמעניק בית האבות, סקירת אינטרנט לגילוי תביעות משפטיות ואפשרויות לאמת את האישורים והקריטריונים בהם נדרש בית האבות לעמוד על ידי המשרדים הממשלתיים. 

בצעו בדיקה מהירה כדי לקבל החלטה בראש שקט.

לפני שאנו קובעים ביקורים בבתי אבות אופציונאליים ונדרשים לקבל החלטה, מומלץ לערוך מספר בדיקות מהירות, שיבטיחו לנו כי המקום הנבחר עומד בכל הסטנדרטים הנדרשים, מפוקח על ידי משרדי הבריאות או משרד הרווחה ונהנה מהמלצות חמות מהשטח.

 

רישוי ופיקוח

הבדיקה הראשונה והפשוטה ביותר היא במשרדי הבריאות והרווחה, המפקחים על בתי האבות בישראל ומבטיחים עמידה בסטנדרטים וקריטריונים מחמירים למתן טיפול והשגחה רפואית. בין הפרמטרים שבודקים המשרדים נזכיר את איכות הטיפול הרפואי והסיעודי, נוכחות אנשי מקצוע ממקצועות הבריאות הנדרשים, עמידה בתקני סניטציה והיגיינה, הימצאות תשתיות וציוד רפואי ועוד. אם בחרתם בבית אבות לעצמאים ותשושי גוף מומלץ לפנות אל משרד הרווחה ובמקרים של בתי אבות סיעודיים ובתי אבות לתשושי נפש, בדקו את הרישוי במשרד הבריאות בקישור הבא.

 

ד"ר גוגל

מומלץ לבצע סקירה מהירה באינטרנט ולבדוק חוות דעת על בית האבות הרלוונטי ולברר האם קיימות תביעות כנגד היחס והשירות הרפואי במקום. אל תסתפקו בעמודים הראשונים בגוגל ובמקרה שמצאתם עדות לתביעות באתרים משפטיים, שלא מאפשרים לקבל את המידע המלא חינם, מומלץ לשמור את מספר התביעה ולברר עוד פרטים אצל איש מקצוע, כמו עורך דין מומחה או אנשים העובדים בתחום.

 

המלצות מבני משפחה

בעת הביקור בבית האבות מקובל לבקש המלצות ממשפחות של דיירים המתגוררים בבית.

כדאי לבקש הפנייה לבני משפחה של דיירים הדומים להורה שלכם מבחינת המצב התפקודי, הרפואי או הקוגניטיבי – על מנת שתוכלו לנצל את השיחה כדי להבין מהם השירותים שניתנים בבית, ללמוד על איכות הצוות המטפל ולהבין לעומק את אופן הטיפול והשירותים המוצעים במקום.

 

זקוקים לעין נוספת?

כמי שמתמחים בהתאמה אישית לבתי אבות תוך מיצוי זכויותיו של ההורה וקבלת הפיצויים המגיעים לו מהמוסדות השונים, נשמח לסייע לכם בבחירת בית האבות המתאים. התקשרו היום וקבעו ייעוץ ללא עלות עם המומחים שלנו 077-997-2561

ניווט לפי כותרות