הצצה לעולמן של האחיות והאחים הגריאטריים

האחיות והאחים הגריאטריים בבית האבות הם חלק מהותי במעגל הטיפול ובמקרים רבים יהפכו גם לחלק מהמשפחה המטפלת. בואו נכיר את עולמן של האחיות הגריאטריות, שילוו את ההורה שלכם בבית האבות החדש. 

[הערה: במונח "אחות גריאטרית" אנו מתייחסים לשני המינים: אחים ואחיות כאחד]

החלק המכריע מאנשי הצוות שיטפלו בהורה שלכם בבית האבות הן האחיות הגריאטריות, שמעניקות את הטיפול הרפואי ומנהלות את הטיפול השגרתי במחלות שכיחות וכרוניות לצד מתן מענה במצבי חירום. האחיות הגריאטריות מתמחות בטיפול באנשים מבוגרים והן יד ימינם של רופאי המחלקות בכל פעם שיזדקקו לעזרה, תמיכה וסיוע בבית.

אז במה באים לידי ביטוי אחיות ואחים גריאטריים:

 

במיוחד לגיל מבוגר

האחיות הגריאטריות עובדות לצד ובכפוף לרופא/ה הגריאטרית בבית. הן לומדות לאורך שלוש שנים לימודי סיעוד ומתמחות בתחומי הגריאטריה השונים כגון גריאטריה שיקומית, גריאטריה לתשושי נפש, גריאטריה כרונית וגריאטריה סיעודית.

האחיות הגריאטריות דואגות לטיפול התקין והשוטף במטופלים, כולל מתן תרופות, קריאה של המוניטורים, ביצוע הנחיות של הרופא הגריאטרי, קבלת מטופלים, מתן מענה למצבים רפואיים דחופים, כתיבת מכתבי שחרור למטופלים, ביקור יומי אצל המטופלים ועוד.

האחיות הגריאטריות מיודעות בכל האספקטים והטיפולים הנדרשים במחלות האופייניות בגיל מבוגר, כמו אוסטאופורוזיס, סרטן, שבץ, מחלת אלצהיימר או דמנציה, דלקת פרקים, כאב כרוני, סבילות לתרופות, נפילות, מחסור תזונתי, ניידות לקויה ובריחת שתן.

 

טיפול מקרוב

הפעילות המרכזית של אחים ואחיות כוללת מגוון רחב של תפקידים ואחריות, כולל ניהול עצמאי של טיפול רפואי במצבים שגרתיים, זיהוי חריגים ומצבי החירום, מתן טיפול ראשוני והפנייה לגורם רפואי, ביצוע אומדן ואבחון מטופלים, ניהול תרופות, שמירה על ניידות תפקודית, שמירה על בריאות פסיכוסוציאלית וטיפול סיעודי ליד במיטה בחולים גריאטריים. האחיות הגריאטריות מבצעות את הטיפולים שהוגדרו בתוכנית הטיפולית, אחראיות להפנות את המטופלים להמשך טיפול רפואי, מייעצות לצוותים הרפואיים ועוסקות במניעת תחלואה.

 

יש עם מי להתייעץ

חלק משמעותי מתפקידן של האחיות הגריאטריות הוא להתייחס למצבו הפסיכולוגי של המטופל. האחיות הן אלו שישמו לב לתנודות במצב הרוח, אם המטופל אוכל פחות או מגלה רגרסיה בפעילות הגופנית. האחיות מלוות את המטופלים בצורה הקרובה ביותר ולכן סביר שתהיו עמן בקשר הדוק. זה המקום לשאול על מצבו הרפואי והפסיכולוגי של יקירכם ובמקרה ויש צורך מיוחד, האחיות ישמחו לעזור ולסייע.

 

יצירת קשר

מתלבטים? כמי שמתמחים בהתאמה אישית לבתי אבות תוך מיצוי זכויותיו של ההורה וקבלת הפיצויים המגיעים לו מהמוסדות השונים, נשמח לסייע לכם בבחירת בית האבות המתאים ביותר ליקירכם. התקשרו היום וקבעו ייעוץ ללא עלות עם המומחים שלנו: 077-997-2561

ניווט לפי כותרות