הבית המתאים ביותר

רגע לפני שיוצאים לאתר את הבית המתאים, מומלץ לבצע הערכה מקצועית מהו מצבו הגופני והקוגניטיבי של ההורה – שיהוו פרמטרים מרכזיים בהתאמת הבית החדש. לפניכם סקירה קצרה של סוגי בתי אבות ומרכזים בארץ, כולל בתי אבות לעצמאיים ותשושי גוף, בתי אבות סיעודיים, בתי אבות לתשושי נפש ומרכזים גריאטריים.

 

בית אבות לעצמאים ותשושי גוף

אם ההורה שלכם זקוק לעזרה בסיסית בביצוע פעולות היומיום, מעוניין בסביבה חמה ותומכת לצד שמירה על אורח חיים עצמאי ככל הניתן, בית אבות לעצמאים ותשושי גוף הוא הפתרון המתאים. בתי אבות אלו פזורים בכל רחבי הארץ ונתונים לפיקוח שוטף של משרד הרווחה.

במוסדות אלו מעניקים לדיירים השגחה רפואית שוטפת, צוות סיעודי מיומן, מעטפת חברתית הכוללת גם פעילויות תרבות ופנאי. בבית האבות מפעילים צוות סיעודי המסייע בביצוע הפעילויות היומיומיות, כמו רחצה, אכילה ולבוש, שלוש ארוחות ביום ומציעים שיעורי פעילות גופניות בהתאמה אישית.

בנוסף לכך, מספק סוג בית האבות זה גם שירותי מרפאה שוטפים, כולל אחיות ורופא – בהתאם לשעות הפעילות.

 

בית אבות סיעודי

במקרים בהם המצב הבריאותי אינו מאפשר לדיירים לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות ובמקרים בהם ההורה מתמודד עם נכות או מחלה כרונית הדורשת טיפול יומיומי והשגחה רפואית, תוכלו לבדוק אפשרויות לדיור בבית אבות סיעודי.

במוסדות אלו מעמידים לשירות הדיירים צוות סיעודי המסייע בפעולות היומיום, כמו אכילה, הלבשה, רחצה, שליטה על סוגרים וניידות. מוסדות אלו מאוישים בצוות רפואי מורחב, הכולל רופאים אחיות ומטפלים סיעודיים לצד נוכחות קבועה של עובדת סוציאלית. במסגרת שירותי המוסד נהנים הדיירים משירותים מורחבים הכוללים גם טיפול פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ושירותים פרה-רפואיים.

 

בתי אבות לתשושי נפש

כאשר חלה התדרדרות קוגניטיבית במצבו של ההורה הדורשת השגחה וטיפול מיוחד, כמו בהתמודדות עם מחלות דמנציה ואלצהיימר, בית אבות לתשושי נפש הוא המקום הנכון. במוסדות אלו מאפשרים לדיירים ליהנות מהשגחה וטיפול רפואי שוטף, דואגים לאספקת תרופות רצופה, מעניקים שירותים סוציאליים, שירותים משלימים ומפעילים צוות סיעודי מיומן, העובר הכשרות מקצועיות.

בבית אבות לתשושי נפש נמצאים הדיירים בתנאים של מחלקה מוגנת, המונעת יציאה החוצה ללא השגחה, כדי לשמור על ביטחונם האישי. תנאים אלו מלווים באספקה מלאה של כל השירותים הדרושים למחייה, כמו ארוחות מזינות, שירותים כביסה, ניקיון ותחזוקה לצד פעילויות חברתיות – המותאמות למצב התפקודי והקוגניטיבי של כל אחד מהדיירים.

 

מרכז גריאטרי ושיקום

במקרים של שיקום לאחר אירוע מוחי או נפילה, הדורשים טיפול רפואי נרחב יותר, פועלים בארץ מרכזים גריאטריים שיקומיים, המציעים מעטפת נרחבת של צוות רפואי משקם הכוללת רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטיות, מרפאות בעיסוק, דיאטנים קליניים, עובדות סוציאליות, צוות סיעודי וצוות מקצועי האחראי על הציוד הרפואי.

המרכזים הגריאטריים מפוקחים על ידי משרדי הבריאות והרווחה ובדרך כלל מפעילים כמה מחלקות כמו מחלקה סיעודית, מחלקה פנימית, מחלקת סיעודי-מורכב, מחלקת שיקום, מחלקת ריאות, מחלקת דיאליזה ועוד. במרכזים הגריאטריים תמצאו מעטפת מלאה לצרכי היומיום, כולל מטבח פעיל, פעילויות פנאי ועוד.

 

מתלבטים במה לבחור?

לאחר שנות ניסיון רבות בתחום אנו שמחים להציע לכם שירות ייעוץ ללא עלות, שיאפשר לכם להתאים את בית האבות לצרכים של יקירכם ולדאוג לקבלת מיצוי הזכויות לצד פיצויים רלוונטיים לכיסוי הוצאות האשפוז. התקשרו עוד היום: 077-997-2561 ואנו לשירותכם!

ניווט לפי כותרות